Pagrindiniai dinaminės pusiausvyros vystymosi etapai.
Iki 4 metų vaikai turi išmokti judėti kūnu tam tikra kryptimi, palaipsniui judėdami į priekį kojomis viena šalia kitos.4 metų vaikas gali vaikščioti, statydamas ant buomo vieną koją priešais kitą – mažiausiai pusantros pėdos pločio.
6 metų vaikai gali vaikščioti, statydami ant buomo koją nuo kulno iki pirštų – per visos pėdos plotį.
Psichomotorinė raida:
Psichomotorinis vaikų vystymasis priklauso nuo genų, motorinių ir protinių gebėjimų.Gaminys gali padėti gerinti vaiko psichomotorinį vystymąsi, jei jis atitinka vaiko motorikos gebėjimus.Yra keletas motorikos gebėjimų aspektų:kūno sudėjimas, dinaminė koordinacija, pusiausvyra, rankų ir akių koordinacija, smulkioji motorika ir laiko bei erdvės suvokimas.
Kūno žemėlapis.
Kūno žemėlapis nurodo vaiko suvokimą apie savo kūną, kuris leidžia įvaldyti savo judesius ir ugdyti savimonę.Jis kuriamas remiantis pojūčiais ir veiksmais („kūnas jaučia, kūnas juda“), prieš tai, kai jis yra atstovaujamas ir aprašomas („kūnas atvaizduojamas“, „testas su asmeniu“).Kuo daugiau vaikas juda, tuo daugiau jis išmoksta patobulinti savo kūno žemėlapį ir geriau sugeba judėti.
Rankos ir akies koordinacija.
Rankų ir akių koordinacija apima veiksmus, kurių reikia norint nusitaikyti naudojant dalį arba visą kūną:maži vaikai seka trajektoriją, iš pradžių rankomis ir kojomis taikosi į didelius objektus ir taikinius, o kai išmoksta valdyti pirštus, pereina prie vis mažesnių objektų ir taikinių:groti pianinu, verti karoliukus ant virvelės, rašyti.
Laiko ir erdvės suvokimas.
Laiko ir erdvės suvokimas apima viską, kas apima vaiko savęs suvokimą laike (prieš / po, ritminę veiklą, dieną / naktį, sezoną ir pan.) ir erdvę (priekyje / užpakalyje, viršuje / apačioje, dešinėje / kairėje ir kt.).